Marlon Džejms „Crni leopard, crveni vuk“

Pre Igroprestolovskog perioda, ljubitelji fantastike u mejnstrimu, su sa velikom dozom sigurnosti mogli da se oslone na činjenicu da što se škakljivosti tiče biće nešto romansiranja, očijukanje i tragova naznaka.Krvavi momenti su mahom bili rezervisani za bitke gde je čitaoca pre nosila sama tenzija i brzina radnje nego bukvalno opisivanje letećih udova i telesnih izlučevina. Onda nas je pogodio gejmotron. Martin je sa svakim okretom stranica stavljao do znanja kako seks, koitus, trpanje, jebanje ili vođenje ljubavi za romantične i te kako imaju mesta u Vesterosu. Dvojke, trojke, n-torke, oral, anal, muško na muško, žensko na žensko, orgije, incest, spenking, silovanje, sadomazo, Snežni koji (ne)zna znanje i jebe svoju tetku. A tu je i onaj slučaj kobasice. Šta god mislili o njegovim idejama Džordž je bacio političku korektnost fantastike kroz prozor. Ali ne na uštrb veoma kvalitetne proze. I onda je došao Marlon Džejms i valjda reko „zajebi ti to…“ Tim rečima.

Sa idejom da čitaocima predstavi istoriju, mitologiju, svet i kulturu nekadašnjih poludivljih stanovnika Afrike, Marlon je uzeo kreativnu licencu najbolesnijih umova sveta. Sa popustom. Knjiga smrdi od početnih stranica jer pisac sve opisuje mirisima izmeta, krvi i truleži kao i bojama izmeta, krvi i truleži. Na svakih 20-ak stranica tu je poneko silovanje dece, sakaćenje dece, ubijanje dece, podvođenje dece, krađa dece, eksperimentisanje na deci, deca robovi, deca u javnim kućama, deca kao silovatelji… Veliki favorit pisca, nakon izmeta, krvi, truleži i penisa koji je centar ovog sveta, je seks sa životinjama: silovatelji koza, saglasni seks između čoveka i čoveka-leoparda na pola preobražaja, silovanje pilića i kokoški, saglasan seks između prostitutke-deteta i čoveka-lava koji je pritom u formi lava ubio tu prostitutku u „ljubavnom“ zanosu, grupno silovanje čoveka od strane čopora hijena, a kasnije i muških hijena-ljudi koji su od mirisa mokraće žena-hijena pomislili da je i taj čovek žensko, i da, divovi koji u nedostatku ženki svoje vrste siluju konje. Protagonista je zvanično „osetljiv“ na decu te ih valjda spašava, ali u celoj knjizi posmatra gnusna dela počinjena nad decom, što svojom rukom i „kurcem“(omiljena mu reč), što udovima njegovih saputnika i „prijatelja“.

Na sve to Marlon Džejms knjigu piše reterdiranim govorom pod izgovorom autentičnosti. Uz svo poštovanje upozorenju prevoditeljke ništa vas ne može pripremiti na: „Moj otac nije moj otac, ali jeste moj otac“. ili „drveće nije drveće ali je drveće“. Kao čitaocu ne smeta mi da se pomučim zarad dobre priče. Verujem da najbolje knjige traže od nas da otkrivamo sakrivena značenja i dublji smisao (Eriksone u tebe gledam). Ali ono što se dešava u Crnom leopardu je sakrivanje pisca iza imitacije primitivnog govora, složenih reči, nerešivih zagonetki u dijalozima, samo da bi se prikrila činjenica da suština zapravo ne postoji. Da su stranice preplavljene lažnim obećanjima o nečemu što vredi pročitati. I dok sa mukom prolazi kroz šest stotina strana silovanja, grupnog silovanja, zoofilije, sakaćenja, brutalnih ubistava, fizičkog i emotivnog zlostavljanja, mokraće, govana i truleži, čitalac shvata da ništa od svega toga nema veze sa zapletom, napredovanjem priče ili gradnjom likova. Zadovoljavajuć kraj se svodi samo na osećaj zadovoljstva jer je agonija gotova. Ono što celo to gacanje kroz gomile sisa, guzica, falusa, labija, krvi i znutrica čini još gorim je i činjenica da je pisac profesor književnosti i crnac. Ne mogu ga nazvati rasistom ali da je svom narodu, verovanjima i kulturi učinio uslugu promocije – nije. A da papir trpi sve dokazuje i to što nije u psihijatrijskoj ustanovi.

Poređenje sa Igrom prestola poziva ljubitelje iste da dobave što više mogu kopija Crnog leoparda te ih uz zvuke bubnjeva ritualno spale i požele bolesnoj mašti Marlona Džejmsa da odjebe… u troskocima.

Počasna titula najgore knjige 2020 godine u Laguni.
Za pisanje teksta preuzeti delovi recencije Filipa Marinkovića u FB grupi Epska Fantastika.

3 mišljenja na „Marlon Džejms „Crni leopard, crveni vuk“